Fejfájáskezelés

Meglepő lehet, de a krónikus fejfájás hátterében mozgásszervrendszeri, többnyire és körülhatároltabban a nyak-vállövi izomzat tónusának fokozódása, görcskészsége is állhat. A tenziós típusú fejfájás ezen formájának kezelésében – az ok egyértelmű tisztázását követően – a fizioterápia és határterületei egész arzenálja vethető be, kezdve a manuálterápiától, hideg-melegkezelésektől, a nyújtáson át az autogén tréningig, egyéb stresszkezelési technikákig.

A kezelés kiegészítője a hajlamosító tényezők áttekintése és lehetőség szerinti kiiktatása.

Alkalmazott terápia

• Állkapocsízületi fizioterápia, Glisson-nyújtás, trakció, Dorn-terápia, Breuss-masszázs, Mulligan-módszer, Cyriax manuálterápia, kinezio taping, autogén tréning, thermoterápia, Trigger- és Tenderpont terápia, tartásjavító funkcionális tréning

A Typaldos módszer

Az izompólya hálózati rendszerében kialakult deformációnak, disztorziónak megszüntetésére Stephen Typaldos amerikai oszteopátiás orvos kifejlesztett egy saját kezelési formát. Megállapította, hogy számos probléma hátterében az áll, hogy a fascia szövete átalakul és nyomást fejt ki a benne levő fájdalomérző receptorokra. A disztorziónak hat típusát különíti el:

1. Triggerszalag disztorzió – Csavart helyzetben levő, szalag formájú fascia égő, szúró fájdalommal követve a fascia és szalag lefutását. Jól körülhatárolható a fájdalom az elváltozás helyén.
  2. Hernier triggerpont disztorzió – Mélyen elhelyezkedő fascia disztorziós lánc, amely a test különböző területein okoz fájdalmat.
  3. Continuum disztorzió – Csont - szalag - fascia átmenetben van a feszültség, pontszerű fájdalom jelentkezik csavarodás hatására a test bármely területén.
  4. Falt disztorzió – Túlzott nyújtás és nyomás hatására a mély fasciában kialakult disztorzió. Ezek okozzák az ízületen belüli fájdalmat.
  5. Cylinder disztorzió – Felületes, spirális fasciákban jelentkező elváltozás.
  6. Tektóniás fixáció – Aktivitás hiányában (gipszrögzítés) a rugalmasság elvesztése miatt jön létre.

Speciális manuális technikával visszaállíthatók az élettani szöveti viszonyok.

• kisugárzó fájdalmak
  • sportsérülések
  • krónikus gyulladások, mozgásbeszűkülések
  • baleset,sportsérülés (rándulás, húzódás, zúzódás)
  • migrén, fejfájás
  • teniszkönyök, golfkönyök
  • ízületi kopások
  • nyak és vállpanaszok

Craniomandibuláris terápia

A testaszimmetria lehetséges eredete az ízületek egyoldalú terhelése, rossz nyelv-. nyak-, fejtartás, hiányos fogak, féloldalas rágás, gyakran összeszorított fogsor, rendszeres szájlégzés az orrlégzés helyett – ezek bizonyos idő után roncsolják az állkapocsízület szerkezetét. Az állapot kínzó panaszt okozva a páciensnek, többletfeszültséget gerjeszt és temporomandibularis dysfunkciot (TMD) okoz. Az állkapocsízületi működési zavar tünetei: éjszakai fogcsikorgatás, rágási és étkezési nehézség, szájnyitási nehézség (pl. fogmosáskor, almába harapáskor), fül előtti arcfájás, fülfájás, fülzúgás, fejfájás, migrén. Az oro-myofasciális állkapocsízületi technika az arc, nyak, szájüreg területén speciális fogásokkal, nyomásokkal, húzásokkal csillapítja a fájdalmat, "sínezi" az állkapocsmozgást, javítja a rágóízület vérellátását.

Parafangó pakolás

A fango a vulkáni talajból származó ásványi iszap olasz elnevezése. A szilárd parafangó (viasz és iszap keveréke) 60 Celsius fokra felmelegítve folyékony állapotba kerül, gyúrhatóvá és képlékennyé válik a hőmérséklet függvényében. A beburkolt testfelületen, ízületen 20-30 perc alatt lehűlve megszilárdul, könnyen eltávolítható. Mivel az emberi kötőszövet képes a szerkezetét megváltoztatni a környezeti tényezők hatására, így tud érvényesülni a parafangó jelentős értágító és fájdalomcsillapító hatása.

• izomfeszülés miatti fájdalom
  • gerincbetegségeket kísérő izomgörcs
  • izomeredetű mozgásbeszűkülés (kontraktúra)
  • pikkelysömör esetén (a bőr savháztartását állítja helyre az iszap ásványi anyag tartalma)

Infravörös besugárzás

A készülék által kibocsátott sugarak az emberi szervezetben elnyelődnek és hő formájában fejtik ki jótékony hatásukat. A fokozódó hőmérséklet és véráramlás javítja a helyi anyagcserét - több oxigént és tápanyagot hoz, majd szállítja el a salakanyagot a kezelt területről, ellazítja a fájdalmas izom - és kötőszövetet. Stresszoldó és nyugtató hatású.

• nyak-, hát-, derék- és fejfájás
  • szív- és érrendszeri betegségek
  • anyagcserezavarok
  • gyakori arcüreg - és homloküreggyulladás
  • légzőszervi megbetegedések
  • szezonális hangulati zavar, téli depresszió

Gyógytorna relaxációs technikával

A rohanó élet, a túlfeszített munka, a társas problémák a felgyorsult világban próbára teszik tűrőképességünket, terhelhetőségünket. Amikor sűrűsödik a fejfájás, alvászavar, gyomorgörcs, izomfájdalmak, ideges szívszaporulat, vérnyomásemelkedés, hasmenés, akkor kell megállni, venni mély levegőt és azonnal találni időt a lazításra! Az autogén tréninget Johannes Heinrich német pszichiáter dolgozta ki 1932-ben, melynek segítségével napi 15 perces önálló gyakorlással képes lesz megszabadulni a szervezetét gyengítő feszültségektől.

Ezek is érdekelhetik...